Eszközkiadó automataA 2019-es év egyik pozitív változásaként tekinthetünk az eszközkiadó automaták térnyerésére. A trend érthető, hiszen a különböző eszközkiadó automaták korábban soha nem látott előnyöket kínálnak az iparvállalatok termelő- és karbantartó részlegeinek.

Blogunkon már két korábbi alkalommal is foglalkoztunk a témakörrel:

  • olvasóink figyelmébe ajánlottunk 5 praktikus adagoló automatát, ami növelheti a hatékonyságot az iparvállalatoknál
  • bemutattuk az ipari páternoszterrendszerek előnyeit és működési mechanizmusait

5+1 meggyőző érv az automaták mellett

Az eszköz- és szerszámadagoló automaták, valamint ipari páternoszterrendszerek korábban felsorakoztatott számtalan előnyéből magasan kiemelkednek az alábbiak:

  1. 24 órás rendelkezésre állás, ami egy három műszakos munkarendet feltételezve akár több munkavállaló feladatait is kiválthatja.
  2. Alacsonyabb folyamatköltségek, a lean alapelveit figyelembe véve és betartva.
  3. Teljes átláthatóság, az eszközök beszerzésétől kezdve a kiadáson át, egészen az elszámolásig.
  4. Időhatékony megoldás, ahol a munkavállaló nem zökken ki a munkából. Megszűnik a felesleges keresgélés és az időrabló pletykálás is.
  5. Megszűnhet a lopás, hiszen a szerszámok és eszközök névre szólóan kerülnek kiadásra és visszavételezésre.

+1 érv

A Hahn+Kolb eszközkiadó automatái egyszerűen a vállalatirányítási rendszerekbe integrálhatók, a beszerzés pedig igény szerint többféle csatornán is történhet (HK webshop, elektronikus katalógus, OCI, EDI) valamint konszignációs raktár létrehozásával is biztosíthatják készletellátását.

Az eszközkiadó automaták beszerzése

Az eszközkiadó automaták üzembe helyezése egy többlépcsős folyamat, amit egy nagyon alapos és szakszerű igényfelmérésnek kell megelőznie.

  • Termékösszetétel definiálása: Első lépésként a kiadandó szerszámok és alapanyagok körét kell pontosan definiálni és ehhez illeszkedve megtalálni a leghatékonyabb eszközkiadó automata típusát.
  • Modulok megtervezése: Második feladatként az eszköz belső kialakítását kell megtervezni és praktikusan felosztani a rendelkezésre álló helyet, figyelembe véve az adott munkavégzéshez szükséges igényeket és paramétereket.
  • Telepítés helyének megállapítása: Harmadik lépésként kerül kijelölésre az eszközkiadó automata helye az üzemen belül. Ez első hallásra egyszerűnek tűnő folyamat, azonban alapos mérlegelést igényel, hiszen az optimális helyszín kijelölésével rengeteg időt lehet megtakarítani.
  • Szerződések megkötése: A termékösszetétel definiálása, a modulok megtervezése és az eszközkiadó automata pontos helyének meghatározása után kerül sor a szerződési feltételek egyeztetésére, a kiegészítő szolgáltatások (például: konszignációs raktár) körére és a szerződéskötésre.
  • Jogosultsági rendszer kialakítása: Ötödik lépésként a jogosultsági szintek megállapítása történik meg, ami definiálja, hogy a munkavállalóknak pontosan milyen szerszámok és alapanyagok hozzáféréséhez nyílik lehetőségük.
  • Eszközkiadó automata telepítése: Az első öt pontnak megfelelően megtörténik az eszközkiadó automata vagy ipari páternoszter rendszer telepítése.
  • Komissiózás – alkalmazottak betanítása: Végső lépésként kerül sor az automaták feltöltésére és az alkalmazottak betanítására, jogosultsági szintek szerint.

Felkeltettük az  érdeklődését az eszközkiadó automatákkal kapcsolatban? Tekintse meg weboldalunkon az automaták széles választékát a műszaki paraméterekkel, vagy töltse le „Automata Forradalom” című kiadványunkat, amiben még több információt találhat a szerszámkiadó automaták és ipari páternoszter rendszerek üzemeltetéséről.

További kérdés esetén keresse munkatársainkat a hahn.kolb@hahn-kolb.hu e-mail címen vagy a +36 1 371 2900 telefonszámon, akik örömmel segítenek hatékony megoldást találni az Ön szakmai kihívására.

 

Megosztás
Recommended Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

munkruhaatorn