Az e-beszerzés szerepe a járványhelyzetben

Az elmúlt évtizedben exponenciális növekedést mutatott az e-commerce, egyre több előnyt nyújtva ezzel a kereskedőknek és a vevőknek egyaránt. A Covid-19 pandémia első hulláma pedig csak még nagyobb lendületet adott ennek a trendnek. Jól mutatja a fellendülés erejét, hogy Jeff Bezos, a világ legnagyobb e-kereskedelmi platformja, az Amazon tulajdonosának vagyona néhány hónap leforgása alatt kétszámjegyű […]

Egészségügyi automaták teszik hatékonnyá a COVID-19 elleni védekezést

A koronavírus járvány új kihívások elé állította a gyártó vállalatokat a munkavédelemi előírások betartása és a dolgozók egészségügyi védelme érdekében. Költségoptimalizálás – az elmúlt évtized egyik legforróbb témája, amely most még inkább kulcsfontosságú szerepet tölt be a gazdálkodó szervezetek döntéseiben. De vajon mennyire visszás téma mások egészsége kapcsán szóba hozni a kiadások mértékét? Etikus-e egyáltalán […]

Szervizes munkatársak országos ellátása e-beszerzéssel

Egy korábbi bejegyzésünkben már részletesen bemutattuk, miért növekszi hazánkban is az ipari e-beszerzés népszerűsége. Akkori összefoglalónkból többek között kiderült: 5 ok, amiért a jövőben telefonon fogja leadni rendelését, milyen előnyökkel járnak az e-beszerzés legismertebb plattformjai, 6 hasznos webáruház funkció, ami megkönnyíti mindennapjait. E-beszerzés a gyakorlatban Korábbi cikkünkben részletesen bemutattuk, melyek az e-beszerzés legfontosabb plattformjai, bevezetésének […]

Az e-beszerzés legfontosabb platformjai

Napjainkban rendkívül népszerű a hazai cégek körében is a webáruházak és egyéb digitális kereskedelmi platformok használata. Nem meglepő tehát, hogy exponenciálisan emelkedik országszerte a B2C és B2B szegmens online értékesítési volumene is. Még ennél is jelentősebb változás zajlott le az ipari beszerzés területén, ami az elmúlt egy évtizedben soha nem látott technológiai fejlődésen ment keresztül. […]

6 érv az ATORN márka mellett  

„Széles választékban, megbízható minőség, ami bármikor elérhető.” – szól az ATORN márka szlogene. Ráadásul ez nem csupán egy reklámfogás a szakemberek által kedvelt német gyártó részéről, hanem filozófia, ami alapjaiban határozza meg a cég kultúráját, valamint belső- és külső folyamatait. Az ATORN hitelességét és hírnevét a fémiparban pedig mi sem bizonyítja jobban, mint az alábbi […]

Új szemlélet terjed a hazai gyártócégek beszerzőinél

A 20. század egyik kulcsfontosságú szempontjaként tekintettek a beszerzők a diverzifikációra. A folyamat során a gyártócégek széles beszállítói portfóliót építettek ki maguk köré, aminek köszönhetően: árverseny alakult ki a beszállítók között, erősítve ezzel a cégek alkupozícióját, több forrásból szerezhették be a termékeket és a szolgáltatásokat. A rendszerváltás óta hódító gondolkodásmód előnyei mellett azonban egyre több […]

5 OK, AMIÉRT A JÖVŐBEN MOBILTELEFONJÁT FOGJA HASZNÁLNI BESZERZÉSHEZ

„Telekommunikációs forradalom” – talán így lehetne a leginkább jellemezni azt a globális technológiai átalakulást, aminek az elmúlt évtizedben tanúja lehettünk, és ami automatikusan, szinte észrevétlenül vált több milliárd ember mindennapi életének a részévé. Nincs ez másképp Magyarországon sem, ahol a KSH 2017-es adatai szerint a mobiltelefon-előfizetések száma 12 millióra, a mobil-internet felhasználók száma pedig 7 […]

MINDEN, AMIT AZ E-BESZERZÉSRŐL TUDNI ÉRDEMES

67 év telt ez azóta, hogy a világ első, kereskedelmi forgalomban is elérhető számítógépét üzembe helyezték az Egyesült Államok Népszámlálási Hivatalában, és ezzel egy teljesen új korszak kezdődött el az adatfeldolgozásban. Az elmúlt évtizedek informatikai fejlődésének köszönhetően napjainkban már bárki számára elérhető a digitális technológia, ami az élet számos területén teszi hatékonyabbá mindennapjainkat. Nincs ez […]

6 HASZNOS WEBÁRUHÁZ-FUNKCIÓ, AMELY MEGKÖNNYÍTI A MINDENNAPJAIT

Ipar 4.0 – ez a frappáns rövidítése a negyedik ipari forradalomnak. A szakemberek szerint ez az ipar teljes körű digitalizációján keresztül valósulhat meg, ami újradefiniálja ezzel a korábban megismert piaci folyamatokat. Ennek részeként kiemelt szerephez juthat a legújabb technológiák (például az e-beszerzés) adaptálása és a szakképzett munkaerő időhatékony felhasználása. A ”Hatékony időgazdálkodás e-beszerzéssel” című korábbi […]

A BESZERZÉSBEN IS ÉLETRE KELHET A „SCIENCE FICTION”

  [2035.07.12. Budapest] Derűs nyári nap, délután egy óra. A beszerző csapat tagjai egy könnyű ebéd után, a szokásos délutáni feladatoknak látnak éppen neki. „Algoritmusok segítségével végeznek átfogó költséganalízist, melynek célja a jövőbeni megtakarítási potenciálok feltárása, valamint a felhőbe és a vállalati szerverekre feltöltött legjobb beszállítói ajánlatok kiszűrése. Cyber asszisztensük viszont hirtelen egy nem kívánt […]

ELEKTRONIKUS BESZERZÉS, LÉPÉSRŐL LÉPÉSRE

  „Optimalizált- és automatizált rendelési folyamatok, nyitvatartási időtől független nyomon-követhetőség, valamint azonnal rendelkezésre álló ár- és készlet információk” – így hangzik a három legismertebb argumentum az e-beszerzés használata mellett, amely egyre nagyobb szerephez jut a 21. század modern és hatékonyságorientált készletgazdálkodásában, forradalmasítva ezzel a korábbi beszerzési folyamatokat. Több, mint webáruház Még szakmai körökben is gyakran […]

HATÉKONY IDŐGAZDÁLKODÁS E-BESZERZÉSSEL

  „A rossz hír, hogy repül az idő. A jó hír, hogy te vagy a pilóta.” – így szól Michael Altshuler amerikai motivációs előadó frappáns mondása, amely a beszerzési feladatokkal kapcsolatban éppúgy megállja a helyét, mint az élet számos egyéb területén. A 21. század felgyorsult világának egyik legfontosabb erőforrásává ugyanis, maga az idő vált. Természetesen […]

ÍGY FORRADALMASÍTJA AZ IPART AZ E-BESZERZÉS

„A sikeres ember az alatt az idő alatt halad előre, amit mások elpazarolnak” – vélte Henry Ford amerikai üzletember, aki e gondolatmenetre alapozva, szinte a semmiből teremtette meg a 20. század egyik legsikeresebb és leginnovatívabb vállalatbirodalmát. A The Ford Motor Company hatékonyságának kulcsát az jelentette, hogy az alapító és a vezetők is, folyamatosan nyitottak voltak […]

FOLYAMATOPTIMALIZÁLÁS E-KERESKEDELEMMEL

Ha megkérdeznénk egy termelővállalat beszerzőjét, hogy idejének hány százalékát fordítja gyorsan fogyó-kopó rezsianyagok, vagy szakmai megnevezéssel élve C kategóriás termékek megvásárlására, vajon mit válaszolna? És mekkora értéket tehetnek ki ezek a cikkek a teljes gyártási folyamathoz tartozó beszerzésekből? Az alábbiakból választ kaphatunk ezekre, és három olyan megoldást is bemutatunk, amellyel optimalizálni lehet a beszerzési folyamatokat. […]

Start typing and press Enter to search