Az elmúlt évtizedben exponenciális növekedést mutatott az e-commerce, egyre több előnyt nyújtva ezzel a kereskedőknek és a vevőknek egyaránt. A Covid-19 pandémia első hulláma pedig csak még nagyobb lendületet adott ennek a trendnek.
Jól mutatja a fellendülés erejét, hogy Jeff Bezos, a világ legnagyobb e-kereskedelmi platformja, az Amazon tulajdonosának vagyona néhány hónap leforgása alatt kétszámjegyű növekedést ért el, újabb rekordot állítva be ezzel a világ leggazdagabbjai listáján.
Pörög a B2B üzlet
A B2B szektor sem kivétel a fellendülés alól. Az e-beszerzést korábban már kipróbáló cégek legtöbbje jó úton halad a teljes digitalizáció felé, miközben alig találni olyan beszerzőt, aki a pandémia időszaka alatt ne kacsingatott volna az e-beszerzés felé.
Járványhelyzetben is segít az e-procurement
Az elektronikus beszerzés előnyeit a járványhelyzet egyértelműen felerősítette, legyen szó ajánlatkérésről, megrendelésről vagy a jóváhagyási körökről.
- Sokkal több, mint webáruház: A 21. századi beszerzés alapját már nem webáruházak, hanem komplex e-procurement megoldások adják, melyek többféleképpen integrálhatóak a vállalatirányítási rendszerekbe (OCI, EDI, eszközkiadó automaták). Mindez egyszerűséget, gyorsaságot és átláthatóságot jelent a beszerzés során.
- Hasznos webáruház funkciók: Szűrők, kedvenc termékek, költségkeret-meghatározás, vagy éppen ismételt rendelés – ezek a legfontosabb funkciók, amelyek nagymértékben megkönnyíthetik a beszerző életét.
- Automatizált jóváhagyás: A modern beszerzési rendszerek támogatják a kontakt- és kommunikációmentes jóváhagyási körök létrehozását. Így meeting, kávézás vagy e-mailek nélkül hagyható jóvá a beszerzés.
- Valósidejű információk: Nyomós érvként szól az online beszerzési megoldások mellett az is, hogy a vásárló élő adatokat kap az érdeklődés közben. Azonnal a saját árait látja a rendszerben, ellenőrizheti az aktuális készleteket és tervezhet a szállítási határidőkkel is.
- Single sourcing: Egyre több beszerző találja vonzónak, ha egy kereskedő partnertől tud mindent beszerezni. Ennél költséghatékonyabb, egyszerűbb és gyorsabb megoldás ugyanis nem létezik a piacon. Ráadásul a fizikai kontaktok számát is minimalizálja, legyen szó az egyeztetésekről vagy a logisztikai megoldásokról.
- Időbeli- és földrajzi korlátok nélkül: E-procurement megoldásokkal megszűnnek az időbeli és földrajzi korlátok. A beszerző bárhol és bármikor hozzáférhet a rendszerekhez vagy ellenőrizheti, módosíthatja a leadott megrendeléseket. Akár mobilról, egy önkéntes karanténból is, anélkül, hogy kimozdulna.
+1 érv a bolygóért
Habár most világszerte elsőszámú prioritást élvez a vírus elleni védelem és egészségünk megőrzése, mégis érdemes továbbra is hosszú távra tervezni. Például e-megoldásokkal papírmentessé tenni a beszerzést és óvni a környezetet, ami költségmegtakarítást is jelenthet a gazdálkodó szervezeteknek.
Van ok az optimizmusra is!
A járványügyi intézkedések most talán kissé megterhelőek lehetnek és az online megoldásokra való teljes átállás is igencsak idegőrlőnek tűnhet, azonban megéri belevágni és átalakítani a beszerzést.
Azok a gazdálkodó szervezetek ugyanis, akik sikerrel veszik ezt a kihívást, számos előnyre tehetnek szert a jövőben versenytársaikkal szemben. Ezenkívül rengeteg időt és pénzt takaríthatnak meg a beszerzéssel kapcsolatban.
A HAHN+KOLB Hungária Kft. mindhárom e-beszerzési megoldást lehetővé teszi partnerei számára, ezzel biztosítva, hogy a vállalatok saját beszerzési platformjaihoz kapcsolhassák az összes beszerzési partnerüket. Szeretne még több szakmai információt megtudni ez E-Business felületekről? Bonyolultnak tűnik a megvalósítás? Töltse le ingyenesen E-Business kiadványunkat, vagy írjon nekünk a marketing@hahn-kolb.hu e-mail címre!